نجوا

نوشتارهای یک جوان دانشجو

نجوا

مالکیت آسمان ها را به نام کسانی نوشته اند که دل به زمین نبسته باشند...

آیا انقلاب نیاز به اصلاح دارد...

دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۰ ب.ظ

بی شک هیچ انقلابی از خطر انحراف و تحریف در امان نیست.آن چیزی که می تواند انقلاب ها را از روند انحرافات و اشتباهات نجات دهد وجود نیرو هایی مومن و با تفکر انقلابی است که بتوانند در هر زمان با یک دید واقع گرایانه نسبت به آسیب ها،دوگانگی ها و به خصوص کاستی ها ،به دور از منافع شخصی و جناحی عمل نمایند و انقلاب را به ریل اصلی آن باز گردانند.

امروز انقلاب اسلامی ایران با چندانحراف بزرگ و چندین کاستی رو به روست.

از جمله انحرافات آن میتوان به رواج خوی اشرافیگری در بین مسئولان،رواج رانت خواری و رشوه گیری، رشد و جایگزینی مدیران غرب گرا و لیبرال ،خط کشی جامعه به دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا، فعالیت های حزبی مبتنی بر منافع حزب، و... اشاره نمود.

در این بین دچار کاستی هایی هم هستیم که از مهمترین آنها وضعیت معیشتی مردم است.که در آینده ای نزدیک به توضیح مفصل آن خواهم پرداخت.

لذا اگر امروز با نگاه انقلابی و نه با نگاه کاسب کارانه و منفعت طلبانه ی طیف اصلاح طلب ، شروع به اصلاح روند کنونی انقلاب نکنیم ،در آینده با بحران مشروعیتی حاد روبه رو خواهیم بود که شاید دیگر وقت برای درمان گذشته باشد.


  • نجوا

نظرات  (۲)

سلام
این انقلاب صاحب داره
خدا با ماست
عمار داره این خاک
نگران نباشید
خوشحال میشم به من هم سر بزنید
  • محمد عماد سلامی
  • سلام
    فعلا باید سعی کنیم بتونیم یک دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه ایجاد کنیم پس مطمئنا نیاز به اصلاح داریم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی